mam problem... podczas odpalania auta przy przekręconym kluczyku do połowy-zapalają sie wszystkie kontrolki itd. słychać buczenie jakby jakiegoś silniczka krokowego... auto odpala normalnie, moc jest ok obroty też na szafie żadnej kontrolki silnika itd. natomiast po zgaszeniu dalej słychać buczenie, jakby ten silniczek dalej pracował. po odpięciu wtyczki zaznaczonej strzałką całe buczenie ustaje.... czy to klapka gasząca? można to jakoś zreanimować- wyczyścić czy trzeba kupić całą częsć? jak to się fachowo nazywa?
[ Dodano: Pią 20 Lis, 09 11:51 ]
mógłby ktoś podać mi nr tej części?
Nowa klapka gasząca za 1400? Troche drogo... Nie lepiej było kupić używkę na alledrogo za np 190,- pln? Np http://www.allegro.pl/item794768807_...38129637d.html
Poza tym klapke mozna rozebrać. Trzeba ją odkręcić i poprzez drewienko uderzeniami młotka zciągnąć obudowę silniczka klapki. Bardzo często puszcza uszczelnienie ośki na której jest zamocowana klapka. Olej z dolotu (z odmy) dostaje się do mechanizmu klapki i czesto może powodować zwarcia i właśnie problemy z jej pracą.
Widziałem kiedyś poradę że aby olej tam się nie gromadził to w najnizszym punkcie mechanizmu klapki wiercono otwór aby olej sam wydostawał się z mechanizmu.
Spróbuję znaleźć ta poradę ale jak na razie bezskutecznie.
panowie problem rozwiązany-istotnie popsuła się klapka gasząca a na vagu błąd v157 :wink: dzięki uprzejmości kolegi fernando podmieniliśmy klapki gaszące i na 100% wiemy ze to to... nie pozostaje nic innego jak kupić nową :roll:
to kolejny słaby punkt w BKD...ogólnie to chyba cały silnik to słaby punkt, ku... jego mać :evil:
sorry ale mnie poniosło...teraz będę słuchał czy mi coś nie brzęczy :twisted:
Maru 123, A nie chcesz najpierw zanim wywalisz 1400 pln na nową, rozebrać tą starą i zobaczyć czy nie "pływa" w oleju? Widziałem juz w necie mechnizmy tych klapek zalane olejem z dolotu, które po przeczyszczeniu np benzyną ekstrakcyjną w środku, po przesmarowaniu i zrobieniem otworu odprowadzającego ewentualne przecieki do środka mechanizmu chodziły jak nowe a i 1400 zostaje w kieszeni...
Maru 123, To jak masz dostęp do części za 50% ceny To może miałbyś mozliwośc załatwić zawór EGR do O2 1.9 TDI BXE nr 038131501AF (lub 058129637D)? Mi puściło uszczelnienie trzonka grzybka zamykającego dopływ spalin i olej cieknie przez otwory wyrównywujace cisnienie membrany a zatkać ich nie mogę.
Tomek_dx, ta z Twojego linku nie pasuje do BKD. Poza tym, jak coś jest tak awaryjne, to nie wierzę w używki.
Maru 123, sprawdź czy nie poszedł tylko silniczek. Jeśli tylko, to może jest szansa na regenerację. Mogę poszukać namiaru do gościa, który kiedyś nawijał mi silniki od wiatraków do Golfa. Ja przy swojej klapie nie kombinowałem, bo baaardzo mi się spieszyło, poza tym miałem ułamany kawałek klapki, ale jak chcesz oszczędzić, to może warto spróbować. Regenerowany silniczek jest w zasadzie tak samo dobry jak nowy...
I znów wychodzi "bokiem" ulepszanie konstrukcji i ladowanie elektryki do aut.
W O1 klapka gasząca jest sterowana podciśnieniowo i żaden silniczek za 750,- się nie zepsuje
Ja jeżdżę O1 z przebiegiem ponad 210tys i klapka gasząca jest OK jak i EGR nie cieknie.
W O2 jak piszecie po 100tys pada klapka a ja mam problem z O2 żony gdzie przy przebiegu 58tys!!! cieknie EGR...
Po co zmieniali konstrukcję klapki i EGR mogli zostawić tą nieawaryjną z O1
Tomek_dx, ja wogóle mam wrażenie że 2.0 jest niedopracowanym pod wieloma względami motorem i baaaardzo daleko mu do 1.9 który jednak na rynku jest od prawie 20lat :shock:
Jako, że nastąpił jakiś wysyp "padów" tych klapek to postanowiłem zajrzeć też do mojej.
Generalnie trochę syfu jest, ale wydaje mi się, że jak na 103 tyś km nie jest źle. Przed czyszczeniem wyglądała tak:
a EGR tak
Oczywiście podejrzałem też środek ( serwo ) i jest czyściutko i suchutko.
Wyczyściłem tylko klapkę, bo na EGR-a zabrakło mi Wurth-owego zmywacza, ale rozłożenie tego to jakieś 15 min, także przy najbliższej okazji zrobię resztę.
BTW. u mnie siedzi 03G 128 063 C oczywiście sterowana elektrycznie ( 1,9 TDI BXE 2006 ).
Wyczyściłem tylko klapkę, bo na EGR-a zabrakło mi Wurth-owego zmywacza,
Środek jest dobry ale do klapki , z EGR ciężko będzie Ci gruby syf , ogólnie szkoda kasy bo jednak 15 zł kosztuje płyn
Zamieszczone przez Maru 123
Tomek_dx, ja wogóle mam wrażenie że 2.0 jest niedopracowanym pod wieloma względami motorem i baaaardzo daleko mu do 1.9 który jednak na rynku jest od prawie 20lat
Przepraszam, jaki silnik masz w swojej O2 ? :diabelski_usmiech
Wyczyściłem tylko klapkę, bo na EGR-a zabrakło mi Wurth-owego zmywacza,
Środek jest dobry ale do klapki , z EGR ciężko będzie Ci gruby syf , ogólnie szkoda kasy bo jednak 15 zł kosztuje płyn ...
Chyba 12,cośtam pln...
Używam tego przeznaczonego do odtłuszczania tarcz hamulcowych i rozpuszcza naprawdę nieźle ( ale ostatnio robiłem hamulce z przodu i poszło na to prawie pół opakowania ). Z EGR-a wymyłem szmatką i Wurth-em tyle ile się dało dosięgnąć palcem i poszło całkiem fajnie, na drugie podejście zostało tylko trochę takiego cienkiego nagaru na ściankach i popychaczu...
Maru 123 napisał/a:
Tomek_dx, ja wogóle mam wrażenie że 2.0 jest niedopracowanym pod wieloma względami motorem i baaaardzo daleko mu do 1.9 który jednak na rynku jest od prawie 20lat
Przepraszam, jaki silnik masz w swojej O2 ? :diabelski_usmiech
proszę cię... pękające głowice padające turbawki teraz jeszcze do tego ta klapka :|
[ Dodano: Sob 21 Lis, 09 10:17 ]
rozebrałem klapkę istotnie było tam pełno oleju ale już to wymyłem i jest cacy gdyby nie yo że są ułamane 2 pierwsze ząbki od mechanizmu sterownia tą klapką. silniczek pracuje ale nie ma się o co zazębić i nie steruje otwarciem klapki.
Komentarz