[O2] egr- kalpka gasząca buczenie??? co to jest?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stevenpp
    Ambiente
    • 2009
    • 153

    [O2] egr- kalpka gasząca buczenie??? co to jest?

    Obiecuje ze sie pojawie jak tylko praca na to pozwoli.

    Spokojnych Swiat Wielkanocnych!
  • Maru 123
    RS
    • 2008
    • 4660

    #2
    [O2] egr- kalpka gasząca buczenie??? co to jest?

    mam problem... podczas odpalania auta przy przekręconym kluczyku do połowy-zapalają sie wszystkie kontrolki itd. słychać buczenie jakby jakiegoś silniczka krokowego... auto odpala normalnie, moc jest ok obroty też na szafie żadnej kontrolki silnika itd. natomiast po zgaszeniu dalej słychać buczenie, jakby ten silniczek dalej pracował. po odpięciu wtyczki zaznaczonej strzałką całe buczenie ustaje.... czy to klapka gasząca? można to jakoś zreanimować- wyczyścić czy trzeba kupić całą częsć? jak to się fachowo nazywa?




    [ Dodano: Pią 20 Lis, 09 11:51 ]
    mógłby ktoś podać mi nr tej części?
    1.8T AGU L&K

    2.0TDI BKD ELEGANCE

    TOYOTA LAND CRUISER J95

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      a czy przypadkowo nie jest tak, że tak powinno być?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        #4
        piotrek_gdy, napewno nie bo to nie jest ciche brzęczenie jak zwykle tylko to słychać stojąc 10 m od auta :|
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Zamieszczone przez Maru 123
          nie jest ciche brzęczenie jak zwykle
          u mnie jest ciche buczenie

          Zamieszczone przez Maru 123
          tylko to słychać stojąc 10 m od auta
          było od razu mówic
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • toocool
            Rider
            • 2008
            • 303
            • Octavia IV combi (NX5)

            #6
            To jest klapa gasząca, fachowo zwana klapa regulatora V157. Tu masz link z numerami części: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=409444

            Generalnie miesiąc temu wymieniałem. Koszt 1400zł w ASO (sama klapa). Na ul Syreny zrobili wszystko za 1200. Ale jak się da to zregenerują.

            To słaby punkt BKD.
            W przeciągu ostatnich 3 dni to 3 temat o klapie na który odpisuję (a sam wymieniałem miesiąc temu) - zmówiły się?

            [ Dodano: Pią 20 Lis, 09 18:29 ]
            Niektórzy na nią mówią przepustnica.

            [ Dodano: Pią 20 Lis, 09 18:32 ]
            Zdarza się, że problem z nią powoduje brak działania wiatraków. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26573
            Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

            Komentarz

            • Tomek_dx
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              Nowa klapka gasząca za 1400? Troche drogo... Nie lepiej było kupić używkę na alledrogo za np 190,- pln? Np http://www.allegro.pl/item794768807_...38129637d.html
              Poza tym klapke mozna rozebrać. Trzeba ją odkręcić i poprzez drewienko uderzeniami młotka zciągnąć obudowę silniczka klapki. Bardzo często puszcza uszczelnienie ośki na której jest zamocowana klapka. Olej z dolotu (z odmy) dostaje się do mechanizmu klapki i czesto może powodować zwarcia i właśnie problemy z jej pracą.
              Widziałem kiedyś poradę że aby olej tam się nie gromadził to w najnizszym punkcie mechanizmu klapki wiercono otwór aby olej sam wydostawał się z mechanizmu.
              Spróbuję znaleźć ta poradę ale jak na razie bezskutecznie.
              Tomek

              Komentarz

              • Maru 123
                RS
                • 2008
                • 4660

                #8
                panowie problem rozwiązany-istotnie popsuła się klapka gasząca a na vagu błąd v157 :wink: dzięki uprzejmości kolegi fernando podmieniliśmy klapki gaszące i na 100% wiemy ze to to... nie pozostaje nic innego jak kupić nową :roll:
                1.8T AGU L&K

                2.0TDI BKD ELEGANCE

                TOYOTA LAND CRUISER J95

                Komentarz

                • ufo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1475
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez toocool
                  To słaby punkt BKD.
                  to kolejny słaby punkt w BKD...ogólnie to chyba cały silnik to słaby punkt, ku... jego mać :evil:
                  sorry ale mnie poniosło...teraz będę słuchał czy mi coś nie brzęczy :twisted:

                  Komentarz

                  • Maru 123
                    RS
                    • 2008
                    • 4660

                    #10
                    ufo, no a brzęczy bardzo drogo :evil:
                    1.8T AGU L&K

                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #11
                      Maru 123, A nie chcesz najpierw zanim wywalisz 1400 pln na nową, rozebrać tą starą i zobaczyć czy nie "pływa" w oleju? Widziałem juz w necie mechnizmy tych klapek zalane olejem z dolotu, które po przeczyszczeniu np benzyną ekstrakcyjną w środku, po przesmarowaniu i zrobieniem otworu odprowadzającego ewentualne przecieki do środka mechanizmu chodziły jak nowe a i 1400 zostaje w kieszeni...
                      Tomek

                      Komentarz

                      • Maru 123
                        RS
                        • 2008
                        • 4660

                        #12
                        jutro się tym zajme :wink:
                        btw nową mam za 750zł :wink:
                        1.8T AGU L&K

                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                        Komentarz

                        • Tomek_dx
                          Rider
                          • 2008
                          • 398

                          #13
                          Maru 123, To jak masz dostęp do części za 50% ceny To może miałbyś mozliwośc załatwić zawór EGR do O2 1.9 TDI BXE nr 038131501AF (lub 058129637D)? Mi puściło uszczelnienie trzonka grzybka zamykającego dopływ spalin i olej cieknie przez otwory wyrównywujace cisnienie membrany a zatkać ich nie mogę.
                          Tomek

                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #14
                            Tomek_dx, na allegro mam zaufanego i sprawdzonego goscia :wink:
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • Tomek_dx
                              Rider
                              • 2008
                              • 398

                              #15
                              To wyślij na pw jakiś link do jego aukcji
                              Tomek

                              Komentarz

                              • toocool
                                Rider
                                • 2008
                                • 303
                                • Octavia IV combi (NX5)

                                #16
                                Tomek_dx, ta z Twojego linku nie pasuje do BKD. Poza tym, jak coś jest tak awaryjne, to nie wierzę w używki.

                                Maru 123, sprawdź czy nie poszedł tylko silniczek. Jeśli tylko, to może jest szansa na regenerację. Mogę poszukać namiaru do gościa, który kiedyś nawijał mi silniki od wiatraków do Golfa. Ja przy swojej klapie nie kombinowałem, bo baaardzo mi się spieszyło, poza tym miałem ułamany kawałek klapki, ale jak chcesz oszczędzić, to może warto spróbować. Regenerowany silniczek jest w zasadzie tak samo dobry jak nowy...
                                Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                Komentarz

                                • Maru 123
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4660

                                  #17
                                  toocool, jutro to rozmontuję i się okaże co i jak . tez bym chciał żeby to dało się zregenerowac bo 750zł piechotą nie chodzi :|
                                  1.8T AGU L&K

                                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                                  Komentarz

                                  • toocool
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 303
                                    • Octavia IV combi (NX5)

                                    #18
                                    Maru 123, z ciekawości, jaki masz przebieg? Mi padła przy ~120kkm.
                                    Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                    Komentarz

                                    • Maru 123
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4660

                                      #19
                                      116kkm czyli to norma :?
                                      1.8T AGU L&K

                                      2.0TDI BKD ELEGANCE

                                      TOYOTA LAND CRUISER J95

                                      Komentarz

                                      • Tomek_dx
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 398

                                        #20
                                        I znów wychodzi "bokiem" ulepszanie konstrukcji i ladowanie elektryki do aut.
                                        W O1 klapka gasząca jest sterowana podciśnieniowo i żaden silniczek za 750,- się nie zepsuje
                                        Ja jeżdżę O1 z przebiegiem ponad 210tys i klapka gasząca jest OK jak i EGR nie cieknie.
                                        W O2 jak piszecie po 100tys pada klapka a ja mam problem z O2 żony gdzie przy przebiegu 58tys!!! cieknie EGR...
                                        Po co zmieniali konstrukcję klapki i EGR mogli zostawić tą nieawaryjną z O1
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • Maru 123
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 4660

                                          #21
                                          Tomek_dx, ja wogóle mam wrażenie że 2.0 jest niedopracowanym pod wieloma względami motorem i baaaardzo daleko mu do 1.9 który jednak na rynku jest od prawie 20lat :shock:
                                          1.8T AGU L&K

                                          2.0TDI BKD ELEGANCE

                                          TOYOTA LAND CRUISER J95

                                          Komentarz

                                          • kowal 2002
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 5161

                                            #22
                                            Jako, że nastąpił jakiś wysyp "padów" tych klapek to postanowiłem zajrzeć też do mojej.

                                            Generalnie trochę syfu jest, ale wydaje mi się, że jak na 103 tyś km nie jest źle. Przed czyszczeniem wyglądała tak:



                                            a EGR tak



                                            Oczywiście podejrzałem też środek ( serwo ) i jest czyściutko i suchutko.

                                            Wyczyściłem tylko klapkę, bo na EGR-a zabrakło mi Wurth-owego zmywacza, ale rozłożenie tego to jakieś 15 min, także przy najbliższej okazji zrobię resztę.

                                            BTW. u mnie siedzi 03G 128 063 C oczywiście sterowana elektrycznie ( 1,9 TDI BXE 2006 ).
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz

                                            • Ziomal
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 5841
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez kowal 2002
                                              Wyczyściłem tylko klapkę, bo na EGR-a zabrakło mi Wurth-owego zmywacza,
                                              Środek jest dobry ale do klapki , z EGR ciężko będzie Ci gruby syf , ogólnie szkoda kasy bo jednak 15 zł kosztuje płyn

                                              Zamieszczone przez Maru 123
                                              Tomek_dx, ja wogóle mam wrażenie że 2.0 jest niedopracowanym pod wieloma względami motorem i baaaardzo daleko mu do 1.9 który jednak na rynku jest od prawie 20lat
                                              Przepraszam, jaki silnik masz w swojej O2 ? :diabelski_usmiech
                                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                              Jest O1 1.6 BFQ

                                              Komentarz

                                              • kowal 2002
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 5161

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Ziomal
                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                Wyczyściłem tylko klapkę, bo na EGR-a zabrakło mi Wurth-owego zmywacza,
                                                Środek jest dobry ale do klapki , z EGR ciężko będzie Ci gruby syf , ogólnie szkoda kasy bo jednak 15 zł kosztuje płyn ...
                                                Chyba 12,cośtam pln...
                                                Używam tego przeznaczonego do odtłuszczania tarcz hamulcowych i rozpuszcza naprawdę nieźle ( ale ostatnio robiłem hamulce z przodu i poszło na to prawie pół opakowania ). Z EGR-a wymyłem szmatką i Wurth-em tyle ile się dało dosięgnąć palcem i poszło całkiem fajnie, na drugie podejście zostało tylko trochę takiego cienkiego nagaru na ściankach i popychaczu...
                                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                Komentarz

                                                • Maru 123
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 4660

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Ziomal
                                                  Maru 123 napisał/a:
                                                  Tomek_dx, ja wogóle mam wrażenie że 2.0 jest niedopracowanym pod wieloma względami motorem i baaaardzo daleko mu do 1.9 który jednak na rynku jest od prawie 20lat
                                                  Przepraszam, jaki silnik masz w swojej O2 ? :diabelski_usmiech
                                                  proszę cię... pękające głowice padające turbawki teraz jeszcze do tego ta klapka :|

                                                  [ Dodano: Sob 21 Lis, 09 10:17 ]
                                                  rozebrałem klapkę istotnie było tam pełno oleju ale już to wymyłem i jest cacy gdyby nie yo że są ułamane 2 pierwsze ząbki od mechanizmu sterownia tą klapką. silniczek pracuje ale nie ma się o co zazębić i nie steruje otwarciem klapki.
                                                  1.8T AGU L&K

                                                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                                                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...